text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 Další Nejstarší

jak presne vytisknout obrazek

, vloženo: 10.7.2009 11:17:03
« » 59555
resim problem potisku prednich panelu na meraky. Mam tu laserovku a take barevnou inkoustovku a mam akrylatovou samolepici folii. V Paintbrushi (software) si namaluju predni panel, popisky atd. A jde o to, ze jej potrebuju vytisknout na tu folii tak, aby vytisteny obrazek byl presne veliky jako je ten panel. To jest treba namaluju obdelnik v Paintbrushi, na obrazovce ho mam pres celou obrazovku, nahodim tisk, setup tisku a potrebuju aby ten obdelnik se vytisknul presne 100 mm siroky (vyska v pomeru samozrejme). U Paintbrushe tohle nejde nastavit (tam jde leda nastavit procenta zmenseni). Takze muj dotaz je, jestli nekdo nezna nejaky graficky software, kam se natahne JPG soubor a presne se mu nastavi jak ma byt obrazek veliky na tiskarne, ne v % zmenseny, ale v milimetrech.
ASD, 10.7.2009 12:34:18
Použít formát JPG na přední panel je faux-pas. Jde to v libovolném plnotučném grafickém software jako třeba Photoshop, Corel.
A přední panely se nemalují jako bitmapy, ale dělají se vektorově, viz např. CorelDraw a to právě kvůli rozmístění a rozměrům.
míra22, 10.7.2009 12:36:24
To snad umí dneska každá tiskárna vytisknout přesně tak jak to je v tom jpg. Předpoklad je, že je to ale namalované v měřítku. Na to je dost programů, které to umí a dají se v nich zadávat délky přímo z klávesnice. Nevím, jestli Paintbrush, ale i obyčejné malování ve win umí měřit délku čáry. Pokud to namaluju tak, že mám délku obdélníku 127,31 a chci ji mít přesně 100, tak to je problém a musím počítat.
ASD, 10.7.2009 12:52:32
mira22: Vytisknout obrázek přesně na milimetr je dost problém a málokterý program to umí správně. Malování ve Windows je na čelní panely zcela nepoužitelné.
mír22, 10.7.2009 13:00:15
souhlas, proto jsem psal, že pro takové použití jsou jiné programy. Ale občas se stane, že někdo uveřejní panel jako jpg a pak jiná možnost není.
Ivoš, 10.7.2009 13:11:14
nejlepší je FrontDesigner... http://www.elvo-plzen.cz/frontdesigner.html
kvitko, 10.7.2009 13:25:56
Dik za rady, tak zatim, nez jsem sem prisel se kouknout co kdo poradil, jsem namloval design v Paintbrushi, ulozil do JPG, nacetl do Digital Photo Professional 2.1, kteryu jsem nasel na CD-ROM coby soucast Epson Stylus DX3850 tiskarny (inkoustovky). Tam jde nastavit tisk obrazku, jeho velikost a jeho umisteni na strance s presnosti na desetinu mm. Skvely pro tistaky a predni panely. Pak jsem vyhrabal zasobu akrylatovych folii. Bohuzel mam jen mlecne bile. Na laserovce to jde OK, ale nelibi se mi, ze to je bile. Udelal jsem znovu design s barevnym podkladem a vytiskl na inkoustovce. Rozmery teda sedi presne, horsi je, ze barva z inkoustovky neschne na akrylatovy folii a rozmazava se :-( Nevite, jestli existuje transparentni akrylatova folie? Jinak ten software Digital Photo Professional 2.1 je na toto skvely ... a je to myslim freeware.
PaJa ® napsat vzkaz uživateli PaJa, 10.7.2009 16:27:18
Záleží jaký grafický ptákoviny sis vymyslel. Já kdžy potřebuju přesný velikosti (třeba na panel), tak si to nakreslím v Eagle a mám pak jistotu že to bude na milimetry přesně. A když to potřebuju ještě poupravit, tak export do obrázku v rozlišení třeba 300x300 DPI, pak si to upravím (Malování + IrfanView) a vytisknu se stejným rozlišením jako při exportu z Eagle.
A formát jpg je na fotky (przní barvy a kvalitu), použij raději gif nebo PNG.
ASD, 10.7.2009 16:27:52
Jestli jsou i akrylátové teď nevím, ale nerozmázavací fólie do inkoustové tiskárny mají v každém lepším papírnictví. Lepší papírnictví vypadá takto: www.rafo.cz
kvitko, 10.7.2009 17:50:34
Pajo, no tak, gif orezava barvy na 256 brev, to neni nic moc, to mi jpg pride lepsi.
Jsem to udelal tim Digital Photo Professional 2.1, sehnal jsem vedle u kolegy transparetni folii, vyjel na laserovce a vypada to slusne. Dam sem v dohledne dobe foto.
U te inkoustovky se mi nelibi, ze barevna plocha neni jednolita, ale z mikroskopickych kpicek, je to viditelne pod lupou. A treba barevna pismena, cervena nemela stejny odstin. To ale muze byt jak kvalitou naplne tak materialem folie. Z barevny laserovky by to bylo lepsi.
ASD - nevis jestli se delali folie take A3 formatu?
ladafajrak, 10.7.2009 20:31:21
Já úspěšně používám normální MS Word. Ve vlastnostech obrázku můžeš nastavit jeho rozměry na setiny mm.
Dělal jsem tak předlohy pro fotocestu a vždy přesně a bez problémů.
far1.k, 10.7.2009 20:57:11
S Adobe Illustrator mám velmi dobré zkušenosti.
pch, 10.7.2009 23:14:40
ked uz nechcete vektory, na grafiku pouzivajte zasadne PNG.. ZASADNE
ladafajrak, 10.7.2009 23:17:19
pch: můžeš to nějak rozvést? Takhle to vyznívá spíš jako plácání mouder. Nebo snad chceš tvrdit, že JPEG zásadně nepoužíváš?
ASD, 10.7.2009 23:18:33
kvitko: Grafických formátů je hafo, profesionál používá na bitmapy třeba TIF.
Fólie na A3 neznám, ale to neznamená že neexistují.
ASD, 10.7.2009 23:29:20
pch: A jak "zásadně" dostaneš do PNG CMYK ? :-D
pch, 11.7.2009 11:57:47
okej.. mohol som to rozviest.. jpeg je na ciary a grafiku ktora mala byt vektorova absolutne nevhodny... format png je pre rozne panely a spol vyhovujuci, vyhodou je aj to ze drviva vacsina aj velmi jednoduchych programov s nim dokaze pracovat a pre usera sa tak javi ako nieco medzi bmp a jpg..

pochopitelne, navrh panelu mal byt vo vektoroch, napr pre Illustrator.. bez debaty.. ale ked to uz inak nejde, tak pre raster je lepsi png ako jpg
kvitko, 11.7.2009 12:11:45
Ja vim, ze grafickych formatu je hafo, ono uz jen JPG a JPEG varian je dost, podobne TIF variant je celkem dost. TIFF jsou bohuzel dost velke. Take vim, ze vektorovy kreslitko by bylo lepsi, ale nebudu si kvuli par tiskum prednich panelu porizovat Corel (podobne, jako si tu vetsina lidi nebude pro jeden dva tistaky porizovat profi plosnospojovaci soft a pidlaj to v eaglu :-) ). Na navrh panelu mam vektorovy software, uz jsem to tu nedavno psal - Fron Panel Designer. V amatersky verzi je to freeware, v profi verzi zaplatite par dolaru. Funguje v mm i palcich, generuje HPGL pro gravirky a obrabeci stroje. Bohuzel moje kopirka neumi HPGL, take to je jen kopirka. Az budu delat desitky panelu denne, poridim si budto HPGL laserovej plotter nebo corel. Jenze to by jste mne museli zasobovat kazdy den mrakem placenych objednavek na panylky. A to asi hned tak nebude :-D :-D

DPS

Honza
, vloženo: 9.7.2009 22:25:07
« » 59547
Zdravím, chtěl bych se zeptat ohledně návrhu DPS. Na velkém nepájivém poli jsem postavil obvody zpracování signálu, ale na takovém nepájivém poli se děsně blbě dělá dobrá zem
(kontinuální - s nízkou impedancí). Pro to celé teď budu navrhovat desku plošných spojů, a rád bych se zeptal, jak mám rozvést zem (jednostraná deska) tak, abych podobnou neduhu maximálně eliminoval. Děkuji
Ivoš, 9.7.2009 23:12:42
maximálně... a pokud to nepůjde, tak se alespoň vyvarovat smyček. základní a obvykle chybná smyčka je zem kolem celé dps... a proč vlastně musí být jednostranná?
kvitko, 10.7.2009 08:22:14
jak udelat spravne zem zalezi na tom, co a cim se zpracovava. Jake frekvence a jake urovne signalu. Je celkem rozdil, jestli zpracovavas siognal z domovniho zvonku nebo signal z ph sondy nebo signal z vf detektoru. Chtelo by to trochu upresnit.
michal5u, 10.7.2009 09:13:29
ivos: proc vadi zem kolem cele DPS?mylsis tim polygon spojeny se zemi?co je na tom spatnyho?
Honza, 10.7.2009 09:47:27
Zpracovávám signál v pásmu 0 - 10Hz, takže šíleně pomalý, celé to mám ještě ručené frekvencí kolem 5kHz, protože tam používám S/H obvody (MAC198), které spínají právě na této frekvenci.
Tedy, je lepší zem "rozlít" po celé DPS, nebo ne?
Jednostraná DPS proto, že to budu nechávat vyrábět, není problém to jednostraně roztaha (vzhledem k ne přílož rozsáhlé složitosti), a cena u dvoustraného by mi vyšla o dost vyšší.
kvitko, 10.7.2009 11:09:59
no dobre, takze zadny vf. A je to nejaky voltmetr? nebo audio? jakou maji ty signaly napetovou uroven?
Honza, 10.7.2009 12:33:25
signály jsou v desítkách mV před zesílením, je to zpracování signálu z fotodiody
ASD, 10.7.2009 12:47:42
Honza: Správně rozvést zem je celá věda. Pro začátek je třeba vyjít z úvahy, že "elektrika" co přiteče přes "+" se bude chtít i někudy vrátit.
Rozlití země po celé DPS je vhodné jenom za určitých okolností a nedá se to obecně doporučit/zamítnout.
kvitko, 10.7.2009 13:33:02
tak to nebude sranda, hele to budes muset odstinit a docela si pohrat. To tam mas na vstupu nejaky operak s fetovym vstupem, ne? Co kdyby jsi nam sem hodil schema. Nebo se podivej do aplikaci Analog Devices a National Semiconductors, jak tam maji doporuceny tistaky, vstupy u jejich obvodu pro tyhle aplikace.
Storm, 10.7.2009 14:38:07
podívej se na web Texas Instruments, v sekci technická literatura tam bylo jedno pdfko o analogové technice, od úplných základů přes operáky (zesilovače, oscilátory) k převodníkům a někde ke konci byly i zásady, jak postupovat při návrhu plošných spojů (co je vhodné, co se dá, a co je naprosto nevhodné...).
dal bych sem odkaz, ale bohužel se mi to tam nepodařilo najít.:-(
kvitko, 10.7.2009 17:54:04
Myslim, ze by te mohlo zajimat AD549 od Analog Devices, a AN-1852 od National Semiconductors. To je application note tyka se sice pH vstupnich zesilovacu, ale ty obvody a napetove urovne jsou stejne i pro fotodiody a uvidis co tam pisou jak to udelat se vstpem.

AN7081K

, vloženo: 8.7.2009 16:19:47
« » 59535
Zdravim. Nevite nekdo kde je datasheet, nebo nema ho nekdo? Predem dik. Strejda google nepomohl
hill, 9.7.2009 21:45:19
A co to má umět? Není náhodou nahraditelný AN7082?
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/panasonic/AN7082S.pdf
Dartex, 9.7.2009 22:01:23
co tohle ? : (viz url odkaz)

Chlazení 7805

, vloženo: 16.6.2009 13:10:05
« » 58976
ahojte pottřeboval bych poradit s chlazením stabilizátoru 7805.....má tento obvod nějakou tepelnou ochranu?....na vstupu mám napětí 11V odhaduji tak 200mA (mám totiž adaptér 9V při zatížení 500mA)..chladič mám http://www.gme.cz/cz/index.php?product=620-021 a zdá se mi to dost topí, teplota na stabilizátoru něco kolem 75°C je to moc nebo to ničemu nevadí??
ASD, 16.6.2009 13:31:25
Tepelnou ochranu má, chladič je na 1,2W tak akorát. Pokud se ti teplota nezdá, kup si větší chladič.
petr, 16.6.2009 14:01:10
a co tento http://www.gme.cz/cz/index.php?product=620-053 uchladil by 2W???
ASD, 16.6.2009 14:07:24
Uchladí to i ten první a ten druhý je skoro to samé.
Lepší jsou
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=620-029
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=620-030
Martin, 16.6.2009 23:02:54
75 stupňů bude vadit akorát elektrolytickejm kondíkům, pokud je máš hnedka někde u toho...
Num, 26.6.2009 17:30:27
tento stabilizátor je urobený tak aby to cez 5V neprešlo?ked dám za to kondenzátor tak co? dá sa potom realna hodnota zdroja zmerat? (ci to budú nerealne hodnoty?) mam realnu hodnotu merat pri zatažení ci stací bez?
Vasi, 26.6.2009 17:53:28
Stabilizator pracuje tak, ze na vystupu udrzuje presne definovane napeti, treba onech 5V. Teoreticky bez zavislosti na zatezi. 5V tam bude porad, at je tam kondenzator nebo ne.
milos, 27.6.2009 11:45:51
doporučil bych předřadit před stabilizátor několik diod 1N4001-7ap.,aby vstupní napětí stabil.pokleslo na 7-8V, tím se zmenší vyvíjené množství tepla- přenese se na diody.Na jedné je úbytek asi0.7V,takže to vidím na 4-6 diod,nutno odzkoušet.Je-li málo místa tak použít výk. zenerku,v nouzi i vhodný odpor... (viz url odkaz)
Elfag, 27.6.2009 12:13:39
To Milos - na vstupu ma adapter 9V pri 500mA, Zkus si nekdy zmerit jak se meni napeti na malem sitovem adapteru s odberem....., rezerva 2V mezi vstupem a vystupem stabilizatoru je prakticky nepouzitelna,jedine snad pri naprosto nemennem odberu,nebo ta 2V rezerva by se musela nastavit pri maximalnim moznem odberu a minimalnim napeti v siti. Pokud to ma za neco stat, tak na vstupu aspon tech 10V(pri takhle mekkem zdroji) a chladit.Dokud chladic udrzis v ruce, tak je to OK.
Num, 27.6.2009 21:55:26
ja potrebujem spínat relátka budem na to mat osobitné trafo cisto 12V relátka majú tiež 12V neviem sa rozhodnút ci tam dat cisto diody alebo aj stabilizátor(?) (7812) dalej tam pôjdu zelené led kontrolky,takže tam môžem dat LM317 a usmernit na cca 3V pre tie led diody alebo cisto odpor z 12V na 3V (?)

ked ono je tolko možností :-)
kvitko, 28.6.2009 09:34:45
prosim te, a napis nam jakou maji ta reatka spotrebu a kolik jich tam budes mit ....
Banda ® napsat vzkaz uživateli Banda, 28.6.2009 10:28:17
>Num: Nemohu si pomoci, ale jaký smysl má stabilizovat napětí pro relé a diody? Kdyby jsi dal raději k dispozici schéma, než plno otázek.
Elfag, 28.6.2009 11:32:28
12V relatka muzes klidne provozovat mez cca 8-15V, pozor na ty LED pokud je budes mit paralelne(samozrejme pres odpor) k vinuti relatek, po vypnuti ovladani relatka se na jeho vinuti indukuje napetova spicka opacne polarity a ta muze LED prorazit, k vinuti rele bud zhaseci diodu nebo k LED antiparalelni diodu.
Num, 28.6.2009 21:23:59
takže stabilizator neni potrebný,takže 4 diody a nejaky kondík?
díky
Elfag, 28.6.2009 22:56:09
Pro rele neni treba ani ten kondik, odpory k LED das tak, aby jimi tekl mensi nez maximalni povoleny proud
Num, 29.6.2009 10:45:39
díky a ešte mám otázko kolko watove trafo použit na tie relátka? maximalne tam budú zopnuté 3 naraz... http://www.avelmak.sk/index.php?lm=400&pg=det&article=22407 a ešte 2x http://www.avelmak.sk/index.php?lm=400&pg=det&article=19732
Num, 29.6.2009 19:18:55
pre upresnenie maximálne zapojené budú 3x takamisawa a 1x finder
Num, 3.7.2009 12:49:13
1Wat alebo viac?
kvitko, 3.7.2009 13:12:24
na to by snad mohla stacit 78L05, ne?
bastlíno, 3.7.2009 13:48:33
to Num: Se ti divím, že ohledně toho pořád tápeš. Takový chytrolín, který má ostatní za blbce:
"... jasne že je to pravda ty blbec, cím vyšší deliaci kmitocet tým vačšia zatažitelnost,...."
Num, 3.7.2009 23:14:02
každý je blbec v niečom inom...
Num, 3.7.2009 23:18:12
ahoj kvitko budem potrebovat prepinac ako máš v odkaze v galerke,prosim napíš mail napísal som ho tam,budem ti vážne vdačný ;-)
Elfag, 4.7.2009 09:59:51
Ten zdroj napaji civky tech rele, potrebujes teda znat odber tech civek.Mas tam 4 rele, odber kazdeho rekneme 50mA, nevim jak tam budes mit zapojeny ty LED. 3 rele =150mA + 50mA na LED, Takze ti to vychazi na cca 12V/200mA = 12V/2,5VA. To uz by ti melo snad stacit ne?
kvitko, 4.7.2009 12:07:18
maj se ti ukaze dole v levem rohu ve statusove radce, kdyz ukazes sipkou na nickname "kvitko" :-)
Num, 5.7.2009 18:13:39
mail som včera poslal,tak cakám na odpoved
kvitko, 6.7.2009 12:52:15
zalezi na tom co jsi do majlu napsal. Pokud je anonymni, tak se to maze.
Num, 6.7.2009 23:16:48
ako to myslíš? na internete je všetko anonymné nie :-D ale už sme dost OT nechcem to tu zasierat...
Potrebujem niečo aspon 24,25 polohové prípadne viac,musí to mat 2x prepinanie a kontakt sa nesmie pri prepinaní prerušit... ( je to pre nastavovanie hlasitosti) potrebujem 2 kusy,dalej niečo 4 polohové na tento relátkový prepínač vstupov tiež 2 kusy ale toto neni až tak dôležité toho bude na internete dost.
kvitko, 7.7.2009 08:19:29
Tak předně, anonymové - to jsou u nás teroristi. A s teroristama se nejedná. Anonymové byli v Rusku za Stalina.
Ale k tvýmu dotazu. Přepínač s 25 polohama jsem teda ještě neviděl a nevím, kde by se dal sehnat. Natož dvojitej. Takovej si asi budeš muset vyrobit. Na učňáku v ZPA jsme cvičně dělali tlačítkovej přepínač, ale jen 4 polohovej. Byla to prácička, ale jde to vyrobit.
Num, 7.7.2009 08:44:38
a ten velký v galerií má kolko polôh? ale on prepína 4x a mne stačí 2x (pre stereo) a aká je tam cena? stačí hrubý odhad :-)
kvitko, 7.7.2009 10:38:16
Asi myslíš v galerii 773 typ 08 nebo 04. Ty mají nastavitelný počet poloh do 8 a dělají se s různým počtem vrstev. Dělají se také buď s přerušením okruhu nebo bez přerušení okruhu při přepínání. Nevýhodou těchto přepínačů je bohužel vysoká cena. Původně jsme je uvažovali použít do projektu vysokonapěťového stabilizovaného regulovatelného zdroje (projekt se chýlí ke konci - zanedlouho sem dám fotku výsledku), ale právě pro cenu jsme jejich použití zavrhli a vše vyřešili jinak.
25ti polohový se tenhle přepínač teda určitě nedělá. To by musel mít obrovský průměr. Zkus ve Tvojim projektu zvážit náhradu reostatem namísto shánění 25ti-polohového přepínače. (viz fotka v galerii)
Num, 7.7.2009 10:47:53
tak dakujem ale asi budem nútený dat TESLA prepinac :(
Num, 7.7.2009 10:52:28
asi sme sa nepochopili myslel som typ "Rotary Switch Type 04" je to dost neprehladné prepác, podla popisu tu : http://www.elma.com/Germany/German/Products/Drehschalter_4/Drehschalter_30.aspx má 24 polôh
kvitko, 7.7.2009 15:58:35
v tom data sheetu na WEBu pisou od 1x24 do 3x6 poloh.
Ale v detailnim datasheetu se pise ze delaji 1x24, 2x24, 3x24 a 4x24 a to bud endless rotating nebo s aretaci. V kazdym pripade budou pekne mastny. My chteli 2x3 polohy a to byla palka. Natoz tyhle.... Jakej mas rozpocet?:-)
Num, 7.7.2009 17:11:29
takže teda 2x24 :-D no pôvodne som chcel použit ALPS z motorom za asi 34 Euro :-D budem ti vdační ked tú cenu zistíš :-) mna ten prepínac vážne oslovil ;-)
kvitko, 7.7.2009 17:41:42
tak proc jim nenapises a nezjistis si cenu sam? Anonymum neodpovidaj, co? :-D
Num, 7.7.2009 19:25:12
preto že som ho v SR ani CR nenašiel a ti máš v galerií napísané... :-)
kvitko, 8.7.2009 09:32:34
No ten se take v CR ani v SR asi neprodava. Tak budes muset napisat prodajci do Nemecka, na ten WEB co jsi nasel. Oni ti vyplaznu nejaku cifru, az se ti hlava zamota :-D
ano, 8.7.2009 11:42:01
ja som len ten text v galerií pochopil tak že ked má niekto záujem tak mu to zoženieš... nevadí budem pátrat dalej po niečom dostupnom v CR,SR
ano, 8.7.2009 11:42:47
a zabudol som prepísat meno :-D
kvitko, 8.7.2009 14:54:35
My jsme tenkrat hledali 3x32 prepinac a vim jen, ze nam poslali nabidku, kde tusim model 708 stal 45 liber kus + postovny + DPH. Takze jsme nasli jine reseni bez prepinacu. Kolik by stal ten tvuj 2x 24 prepinac to netusim. Ale zkus jim napsat. To te nic nestoji.
kvitko, 8.7.2009 14:55:15
je tam preklep - ma byt hledali jsme 3x2 prepinas :-(

Trafo

EsoRimmer
, vloženo: 4.7.2009 11:39:06
« » 59424
ahoj, nevíte někdo o nějakém článku na netu jak namotat trafo do spínaného zdroje?? přesněji řečeno jaký průžez použít pro výkon 130W?? kolk závitů na volt?? atd...
kvitko, 4.7.2009 12:05:54
copak namotat, to jde i rucne, to je snadny, ale nejdrive to musis spocitat. Tj, znat frekvenci, typ a material jadra atd... vstupni napeti, vystupni napeti (obvykle byva vice vinuti na sekundaru).
EsoRimmer, 4.7.2009 12:17:09
no to jsme mylsel.... jka to zpočítat, umim to zpočítat u obyč trafa s el. plechama, ale s feritovým jádrem to bude asi něco jinýho (je to trafíčko z ATX zdroje 250W) na primáru bude 12V a na sekundáru bude 2x 20V výkon 130W jádro je 1,25cm2 (1cm x 1,25cm)
vlastně bych jen potřeboval vědět jak spočítat počet závitů na volt při víkonu 130W.
a ještě jak je ve schématu vždycky na jedný straně vynutí ta tečka tak co to znamená??
danhard, 4.7.2009 12:24:22
To se tam vysrala moucha a označila začátek :-D
Storm, 4.7.2009 16:17:47
jestli to chceš dělat s trafama z ATX, tak předpokládám, že to bude dvojčinné polomůstkové zapojení... že by ten proud měnil směr? že by to bylo nějak podobně jak s klasickým trafem?:-) akorát napětí na vinutí při sepnutém tranzistoru je polovina napájecího.
jen mně zaráží, že se ptáš pouze na trafo, ale třeba na zpětnou vazbu, jejíž optimalizace je velmi důležitá, vůbec ne.
danhard, 4.7.2009 16:29:33
při víkonu, vynutí ...

EsoRimmer, piš radši všechny "i" stejný :-D
EsoRimmer, 4.7.2009 17:03:12
danhard: nikdo neni dokonalej
Storm: se zpětnou vazbou bych si rád pohrál a zksil na to přijít, mám pak z toho větší radost když na to přijdu ?
kolik závitu by ste mi doporučily do toho trafa??
EsoRimmer, 4.7.2009 17:39:30
takže potřebuju navynout prim. 6V a sek. 2x 20V ?????
bastlíno, 5.7.2009 01:04:46
Tak sem dej obrázek zapojení měniče, které chceš použít. Jestli polomost, nebo jednočinné ,.....
Potom musíš vědět kmitočet.

Orientačně schéma od Andrey R. pro jádra zdroje pro PC kolem 200W: Na primáru asi (40-42)z pro 150-160V, pro vinutí +5V asi (3+3)z, pro 12V asi (7+7)z. Kmitočet bývá asi 20 kHz.

http://home.zcu.cz/~ronesova/bastl/files/ec200x/ec200x.gif

Když si spočítáš z/V nebo V/z , vyjde ti zhruba, co bys měl namotat v tvém případě, pokud bude kmitočet poblíž 20kHz.

Taky se to dá udělat takto:
http://sound.westhost.com/project89.htm
kvitko, 5.7.2009 07:51:46
Pokud si pamatuju, tak madam Buzkova, kdyz byla ministriny ceskeho skolstvi, tak poslala do ceskyho parlamentu navrh zakona o rovnopravnosti "i" a "y". Od schvaleni tohoto zakona se uz neuci vyjmenovana slova a je uplnwe jedno, jestli se pise "i" a "y". :-D
Storm, 5.7.2009 10:32:35
podle toho schématu, co sem dal bastlíno, je zem primáru a zem sekundáru spojená(?), takže by neměl být problém z těch +35V natáhnout odporový dělič a hlídat to výstupní napětí takhle.
něco jak by měl vypadat protitaktní měnič třeba zde
http://www.national.com/appinfo/power/files/LM5030_Push-Pull-12V-60W-2001i-new-4.pdf
uprav si to pro SG3525 a máš to.
EsoRimmer, 5.7.2009 10:50:56
bude to to schéma jak sem hodil bastlíno, akorát tam mám SG2525 a fety IRFZ48, na výstupu jsem právě chtěl těch 2x 20V pro zátěž 130W
napadlo mě právě namotat trafo akorát na těch 2x 20V a poupravit zpětnou vazbu.
danhard, 5.7.2009 19:34:35
A jak si přišel na tu zátěz 130W ? to jako víš, že budeš zatěžovat těch 2x20V dc odběrem 3,25A ?
EsoRimmer, 5.7.2009 19:45:47
je to maximální výkon zesilovače (10W je rezerva, zesilovač má 120W)
danhard, 5.7.2009 23:04:25
A to je zesilovač se 100% účinností ?
Storm, 5.7.2009 23:07:18
taky si říkám:-D možná nějaké "déčko" s ideálními spínači nebo něco ve stylu zesilovače od pana F
:-)
EsoRimmer, 5.7.2009 23:07:55
no jasně že ne, je to zesilovač 2x 40W a 2x 20W. kam tim narážíš?
EsoRimmer, 5.7.2009 23:08:53
zdá se že víte něco co já asi nevim... :-O
EsoRimmer, 5.7.2009 23:10:33
a od pana F........ bych zesilovač nedělal ani kdyby mě k tomu nutily :-D
Karlos, 7.7.2009 09:49:08
N = U/2*f*B*S
Pokud je to ferit, za B dej 0.3, S je průřez jádra.
Karlos, 7.7.2009 09:49:47
N = U/(2*f*B*S)
Karlos, 7.7.2009 09:50:08
N = U/(2*f*B*S)
Karlos, 7.7.2009 09:50:10
N = U/(2*f*B*S)
Karlos, 7.7.2009 09:50:35
wtf?
EsoRimmer, 7.7.2009 11:39:03
ještě by se hodilo v jakých jednotkách to mám dosadit, vychází mi to nějak divně :-|
Storm, 7.7.2009 12:32:56
ani se nedivím, jestli to tak počítáš:-) jak pak zní transformátorová rovnice?:-)
Karlos, 7.7.2009 13:22:11
A jaké jednotky si myslíš, že tam asi budou? Vychází to 0,67 závitu na volt při 20 kHz. Chtělo by to ale změřit magnetickou indukci toho jádra, možná by šlo jít na větší sycení...
EsoRimmer, 7.7.2009 13:38:03
Karlos: no nevěděl sem že S je v metrech, už mi to teda vyšlo. díky.
Storm: traforovnice Uef = f*S(fe)*N*B(max)*4,44 (pokud si to dobře pamatuju)
Storm, 7.7.2009 13:42:19
a jakou úpravou se nám tam ztratila ta 4,44?
EsoRimmer, 7.7.2009 13:55:06
to kdybych věděl tak bych na ten vzoreček možná i přišel sám... možná to má něco společnýho s tim že to neni železo ale ferit :-O
Storm, 7.7.2009 14:49:36
ale kulový. u měniče s trafem s vyvedeným středem primáru to nejde. šlo by to tak psát u můstkového, kde by se tak zohlednilo to, že se dělí napájecí napětí /2. podívej se do toho mého odkazu, jak to počítají soudruzi z NS:-)
EsoRimmer, 7.7.2009 15:09:00
tak teď jsme zmatenej tim napětím, primár má mít v mém případě 2x6V nebo 2x 12V?? napájet to budu 12-14V (viz url odkaz)
EsoRimmer, 7.7.2009 15:10:22
já si myslim že 2x 6V :-)
Storm, 7.7.2009 15:50:13
těsně vedle.
danhard, 7.7.2009 17:27:24
4,44 ? vy to budíte sinusem ?
EsoRimmer, 7.7.2009 18:45:39
takže primár má mít 2x 12V?? já mylsel že na tom fetu bude ztráta poloviny napětí :-O
Storm, 7.7.2009 18:59:01
Na FETu s odporem 18mR, v sérii s primárem? No to potěš koště:-/
EsoRimmer, 7.7.2009 21:15:52
ale notak... sem alespoň o něco chytřejší ;-) díky
Storm, 7.7.2009 21:33:21
teď ještě doplním, že to trafo samozřejmě nebudíme sinusem a tudíž ta konstanta 4,44 tam nemá co pohledávat, ani u můstku nebo polomůstku. to aby danhard neměl pochybnosti :-)
Karlos, 8.7.2009 10:37:53
Jaký bude duty cycle (střída)? 50% = 1/2
Kolik vinutí má primár? 2
Takže to spočítáš podle té rovnice, co jsem ti dal a navineš bifilárně 2 vinutí o daném počtu závitů.

Usměrnění?

, vloženo: 6.7.2009 23:08:10
« » 59468
Zdar chlapi,mám doma trafo s vyvedenym středem.Na štítku je -16,5;0;16,5.Chtěl bych na něj připojit zesilovač s TDA2050 klasicky podle datasheetu. http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroelectronics/1461.pdf Co musim mezi trafo a zesilovač přidat,aby to fungovalo?
EsoRimmer, 6.7.2009 23:18:32
usměrňovač
kvitko, 7.7.2009 08:14:13
Když tak čtu ty dotazy, tak nevím, jestli si tazatelé dělaj srandu, nebo to myslí vážně. Ale na druhou stranu, dneska mi přišel majl od nějakýho Šnédarta z Česka, s dotazem, že neví co to je meny a záložka meny a že neví jak vyplnit okýnko ve formuláři. A to ani nemluvím o těch telefonátech. V pátek volal nějaký anonym (volající z Česka totiž nikdy neřeknou jak se jmenujou - jak za Stalina v Rusku) a zeptal se: !Co to stojí?" Povídám? "co máte na mysli?" Odpověď: No tamto na Internetu." Tak to je pak fakt těžký...
Tak jen čekám, až se tu objeví dotaz jak se zapíná a vypíná počítač.:-D
Wicker, 7.7.2009 12:18:16
Torošku aj s popisom :-) (viz url odkaz)
Wicker, 7.7.2009 12:18:26
http://sk.wikipedia.org/wiki/Usmerňovač_(elektrotechnika)
kvitko, 7.7.2009 15:44:24
musis do odkazu psat i to http:// :-)
Felix487, 7.7.2009 19:51:15
no,ptam se protože bych rád,aby to fungovalo na první zapojení.Takže asi bude použitelnej ten dvoucestnej?
Felix487, 7.7.2009 19:58:51
jinak takovýhle schémátko jsem našel v šuplíkku,to sem kdysi měl k nějakýmu zesilovači.Bylo by to takhle použitelný? (viz fotka v galerii)
EsoRimmer, 7.7.2009 21:18:13
jasně. jen mít dostatečně silný kondenzátory
Felix487, 7.7.2009 22:07:41
Ok díky moc za odpověď k tématu.
Wicker, 7.7.2009 22:33:17
Hm ale dole je písané včetne http:// :-O . No neva najbližšie vyskúšam , dík za upozornenie ;-)
jezevec, 8.7.2009 09:20:20
EsoRimmer, co je to "...dostatečně silný kondenzátory "??
Wicker, 8.7.2009 09:39:16
Cca 4 x 2200 uF a 4 x 100 nF v jednej vetve by mu aj malo stačiť nie ? :-O
Wicker, 8.7.2009 09:39:19
Cca 4 x 2200 uF a 4 x 100 nF v jednej vetve by mu aj malo stačiť nie ? :-O

senzor On/Of pro 1wire

X
, vloženo: 7.7.2009 09:35:53
« » 59474
ahoj, nevíte o senzoru (stačí 1 pin) jako spínač (ale stačí mi input, jako tlačítko) pro 1wire sběrnici? Kdyby to bylo pro DIP/DIL, bylo by to perfekt. Díky.
kvitko, 7.7.2009 10:31:27
a co má ten senzor senzorovat?
X, 7.7.2009 12:45:08
vždyť píšu, že jen input sepnutí, tlačítka:)
kvitko, 7.7.2009 15:46:21
tak zkus optočlen :-)
pch, 7.7.2009 22:56:54
kvitko, 1wire nie je jeden drot a tym to konci :)
Ivoš, 7.7.2009 23:29:07
DS2405
kvitko, 8.7.2009 09:29:57
Pch: vsak jo, ten zbytek k 1wire si uz dobastlis, ne? Take 1-drotovyho neni v elektrice nic. A optoclen je do DIPu a je levnej, maj ho v kazdy drogerii.

DPS lak

, vloženo: 28.6.2009 16:52:49
« » 59257
prosim o radu, nejak ma rozculuje lakovanie DPS po spajkovani lakom po leptani, resp. ci mam vobec spravny postup:
po vyleptani DPS fotocestou, odstranil som ochranny lak, beznym liehom, potom som DPS nastriekal ochrannym lakom FLUX SK10, urceny na ochranu DPS po leptani, po zapajkovani DPS suciastkami, som zoskrabal velke kusy kalafuny, detailne vycistil zubnou kefkou namacanou v liehu, a potom som chcel dosky opat nastriekat ochrannym lakom, a tu nastal problem, lak sa nejakym sposobom na doskach zrazil zhrudkavel a vytvorili sa zo suvislej vrstvy nastriekaneho laku malinke kvapocky po zaschnuti, na medenych cestach lak uplne zmatnel, neviete kde moze byt problem?
hobbyrobot.cz, 28.6.2009 20:29:31
Pravdepodobne se jedna o neodparene zbytky lihu po umyti.
Muj postup:
Fotolak smyvam acetonem, nebo znovu exponuji a smyji v 2%nim roztoku louhu sodneho (NaOH)
Pajeci lak:
jeden vahovy dil kalafuny, jeden acetonu, jeden izopropylalkoholu. Smichat, nechat dva, tri dny odstat, lakovat. Lak je po vysuseni tvrdy, krasne leskly, nelepivy.
Myti po pajeni: Zasadne perchloretylenem, lih nechava mapy a zbytky.
Zaverecne lakovani: lak Plastik 70 nebo Scotch 1601,2,3
Zdeno, 29.6.2009 00:16:55
dakujem, asi to bude tym liehom, ja magor uz som tam nastriekal taku vrstvu ze to teraz nechce schnut, takze dole to pojde acetonom nie liehom, v podstate by som to mal davat dole tym co riedi ten lak.
potreboval by som co najjednoduchsi postup, nech nepracujem so samymi chemiakaliami, skratka potrebujem vyleptat, nalakovat FULXOM SK10, zapajkovat, nejako ocistit zbytky po pajkovani a nalakovat, najlepsie ak budu vsetko kupene vyrobky, nechem nic miesat doma sam.

ten plastik je potom neskor pajkovatelny?
Ivoš, 29.6.2009 10:41:03
na aceton bacha, zase slejzá dolu i izolace kondů... apropo nevíte jak jednoduše třeba i chemicky PCB za studena pocínovat?
Sendy, 29.6.2009 11:18:33
Proč chceš cínovat ?
Zdeno, 29.6.2009 12:56:50
je ten plastik co predavaju v GM potom pajkovatelny, tomu mozno ten lieh vadit nebude
Ivoš, 29.6.2009 13:55:07
2Sendy: jednak je vrstva silnější, a druhak nemusí se lakovat protože nekoroduje. jednou jsem sehnal pocínovanej kuprextit a dodnes si ho nemůžu vynachválit ale bohužel rychle dochází.
Sendy, 29.6.2009 14:22:32
To se parádně pleteš, cín oxiduje možná líp než měď, a hlavně nepřetavený cín časem vytvoří nepájitelnou vrstvu.
Pocínovaný kuprextit ? K čemu byl, když se cín normálními postupy blbě leptá ?
Ivoš, 29.6.2009 14:28:27
leptat to šlo úplně normálně jak v chloridu tak v HCL, možná to jemně dýl trvalo. hotové desky vypadají jak nové i po více jak deseti letech, zato některé měděné, které nebyly dokonale nalakované už jsou pomalu na vyhození
Sendy, 29.6.2009 15:20:07
No jestli žiješ v hale po výrobě kyseliny dusičné, tak ta měď fakt oxiduje ;-) . Nemám problémy s běžně lakovanými deskami, a když jsou holé (někdy i 10 let), i to se to dá pájet. Naopak jsme zažili velké problémy s galvanickým a chemickým cínem, kdy po roce nebo dvou to při pájení chytalo jenom v mikroostrůvcích, nepomohla ani velmi účinná tavidla a jediné řešení byl drátěný kartáč a brusná pasta :-(
Ivoš, 29.6.2009 15:30:33
jj, mám doma staré univerzální vrtané cínované desky a na ty taky nejde pájet... to o čem mluvím je ale žluté asi z NDR...
Ivoš, 29.6.2009 15:42:43
a cín na nich je stále krásně lesklý, narozdíl od šedi na těch univerzálech...
hobbyrobot.cz, 29.6.2009 20:10:12
Chemicke cinovani viz: http://rotta.cz/technology.htm
Takhle jsem povrchove upravil vice nez 100 DPS a pajet jdou dokonale i po nekolika letech. Problem je, ze lazen ma zivotnost asi 3 mesice, pak zacne delat naprosto nepajitelne kocoury.
Ivoš, 29.6.2009 21:59:41
Díky, to je ono!
Zdeno, 29.6.2009 23:31:15
no fajn, takze moj problem nevyrieseny, :)
mário, 30.6.2009 11:29:57
Mám informaci že firma co dělá kuprextit krachla.Tak sem začal skupovat kuprák ze slev,aukra,Holic i odřesky.Doživotní zásobu už mám ale přesto to kontroluju jak mě to ubejvá a nakupuju dál.
hobbyrobot.cz, 30.6.2009 12:09:48
Jak nevyreseny? Myj desky perchloretylenem z drogerie, vysuš horkovzduskou z Bamaxu, lakuj Fluxem z GMe a nemusis nic doma michat ani vyrabet.
Sendy, 30.6.2009 13:45:20
Perchlor myje blbě, raději IPA nebo líh. Po lihu pořádně osušit, překartáčovat spoje silonovým kartáčem - dodá zpátky lesk a odstraní některé zbytky. Jako lak třeba MTS889, nebo nějaké to sprejové svinstvo, a jestli to nemusí být pájitelné, tak třeba silikonakrylát nebo silikon.
kvitko, 30.6.2009 17:13:35
A nedoda ten silonovwej kartac krom lesku taky statickou elektriku? Jen se tak ptam .... jeste jsem to nikdy nezkousel. :-D
Sendy, 30.6.2009 19:57:23
To zas nesmíš mydlit jako ebonitovou tyč, ale lidsky :-)
kvitko, 1.7.2009 08:44:53
ja to pucuju kartackem na zuby a zubni pastou. fakt. Jsem totiz usoudil, ze kdyz je to dobry pro moje zuby, bude se to libit i tem potvoram na tistaku :-)
Sendy, 1.7.2009 09:42:14
A ten zubní kartáček je z mamutích chlupů, nebo silonovej ?:-)
Zdeno, 1.7.2009 18:50:49
:):):) tak dakujem, pre tento pripad som na 4 dosky o rozmeroch 150x120 uz vystriekal polovicu spreja FLUX10 a zda sa ze je to celkom leskle a relativne rovne:)... miestami sa mi sice zda, ze vrstva laku je hrubsia ako doska sama, ale aspon je to ochranene :). nabuduce vyskusam na kuske DPS zmazat postupne inym rozpustadlom a nasledne striekat fluxom.

stale mi nikto neodpovedal ci tie spreje plastik na ochranu po pajkovani, su neskor pajkovatelne.
míra22, 1.7.2009 20:04:56
informace na stránkách GESu
SPREJ PLASTIK obsahuje vysoce kvalitní akrylový syntetický lak. Vytváří na povrchu ochranný film odolný proti kyselinám, louhům, alkoholům, vlhkosti a nepříznivým vlivům okolního prostředí. SPREJ PLASTIK zůstává účinný v rozsahu teplot -70 °C až +120 °C. Lak ulpívá na kovu, plastu, dřevu, lepence, sklu atd. Neodkapává a lze na něm pájet.
zkoušel jsem a jde to
pipa, 2.7.2009 13:26:54
Jde, ale blbě, páli se. A smrdí :-(
Ivoš, 2.7.2009 15:12:55
je zajímavý, že akrylový syntetický... zatím jsem viděl jen akrylový vodou ředitelný... a vůbec se nedivím že se na to pájí blbě
Sendy, 2.7.2009 18:38:03
Kdybyste nekupovali chemii v trafice, tak takové problémy nemáte :-|
míra22, 2.7.2009 20:00:30
Plastik sprej od Cramolinu se nepálí, nesmrdí a pájet na něj jde docela slušně
Zdeno, 2.7.2009 20:34:11
ja som ochotny si zaplatit, uz som sa davno naucil ze slusne naradie je zaklad pohodlnej prace.
Petr Boček, 7.7.2009 17:54:23
Používám buď MTS889 nebo Replack a pájet se dá do obou. Opravujeme svářečky a tam to musí něco vydžet.

Mobil

, vloženo: 5.7.2009 14:13:24
« » 59440
Ahojte, nedavno mi přestal fungovat mobil, v servise mi řekli ze nejde opravit že je z oxidovana DPS......tak jsem se chtel zeptat jestli náhodou není nějaký zpusob jak to opravit..servisum uz totiz neverim
mi-ro, 5.7.2009 15:56:14
"Odborníci" v servisech mají univerzální odpověď na přístroje se kterými si neví rady, tj cca 50%- zoxidovaná deska, nelze opravit.
kvitko, 6.7.2009 09:12:27
a otevrel jsi to? Je tam opravdu zoxidovana deska? Me se to nezda, normalne tistaky neoxiduji. To by ti musela vytect baterka nebo ti mobilek spadnout do rybnika... Nebo jsi se s nim sprchoval? Zkus to otevrit a vyfot nam to, co tam je zoxidovanyho.:-)

prosba o radu UPS

, vloženo: 5.7.2009 12:14:45
« » 59438
dobrý den, chtěl bych se zeptat nejspíše na triviální dotaz. Dostal jsem UPS http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SU2200R3X167

Imput má 120/220V , ale výstup má jen 120V. Chci se zeptat, zda je možné na to připojit normální počítače, které jsou na 220. za použítí redukce z toho jejich US konektoru.

děkuji za odpověď. (viz url odkaz)
kvitko, 5.7.2009 12:29:19
za tu redukci musis dat jeste trafo ze 120V na 220V
NEBO
musis prenastavit spotrebic na 120V (zalezi na zdroji ve spotrebici. Nektere pristroje berou cokoliv od 110V do 240V bez prepinani, jine se musi prepinat takovym malym prepinacem nekde uvnitr nebo zezadu ...) :-)
Nejnovější Předchozí 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt